Seurakuntien kampanja tulee näkyvästi kaduille

Mahdollisuus muutokseen -kampanjalla on toimistotilat maaliskuun ajan Yliopistonkadulla. - Kirjan voi noutaa myös täältä, koordinaattori Onni Haapala, projektipäällikkö Pekka Heikkilä ja apulaisprojektipäällikkö Inkeri Pyylampi kertovat.

Turun katukuvaan, bussien kylkiin sekä mediaan ilmestyy ensi viikon alussa suuria kuvia tutuista ja tuntemattomista henkilöistä. Nämä ihmiset ovat antaneet kasvonsa laajalle yhteiskristilliselle Mahdollisuus muutokselle -kampanjalle, joka on herättänyt suurta huomiota Helsingissä.

Kampanjassa on esillä hyvin erilaisten ihmisten muutoskertomuksia. Kun kampanja toteutettiin edellisvuonna Helsingissä, Late Johanssonin tarina aiheutti mediakohun. Turun kampanjassakin mukana on hyvin koskettavia esimerkkejä, mukana on muun muassa Hesburger-ketjun perustajapari Kirsti ja Heikki Salmela sekä rajuja elämässään kokenut Miika Havupalo.

– Miika oli koulukiusattu nuori, joka halusi kostaa ja antoi elämänsä saatanalle. Ensin hän koki saavansa voimaa saatanasta, sitten alkoi tapahtua kaikenlaista ikävää, kotimaan missioiden koordinaattori Onni Haapala medialähetysjärjestö IRR-TV:stä toteaa.

Havupalo kertoo kampanjassa, miten hänen elämänsä muuttui, kun hän tuli uskoon. Vastaavia muutostarinoita on kerätty Varsinais-Suomesta 60.

– Tarinoista 15 julkaistaan kampanjakirjassa ja 12 dvd:llä, kaikki tarinat julkaistaan myös nettisivuillamme, kampanjan projektipäällikkö, toimittaja Pekka Heikkilä kertoo.

Vastaavia kampanjoita on toteutettu ympäri maailmaa lukuisissa suurkaupungeissa.

– Turussa toimii aktiivinen rukoustiimi, joka sai sydämelleen, että tällainen kampanja pitää toteuttaa myös Turussa. He keräsivät kampanjabudjetista kuudesosan ja siitä se lähti, Heikkilä toteaa.

Nyt Varsinais-Suomessa on kampanjassa virallisesti mukana 53 seurakuntaa. Luterilaisten seurakuntien lisäksi mukaan on lähtenyt myös iso joukko vapaita seurakuntia. Ystävyysseurakuntina mukana ovat myös Turun ortodoksinen ja katolinen seurakunta.

Mahdollisuus muutokseen -kampanja keskittyy evankeliumin ydinsanomaan eikä yksittäisiin mediassa esiin nousseisiin kysymyksiin. Tarkoituksena on saada ihmiset pohtimaan omaan elämäänsä.

– Tähtäämme siihen, että mahdollisimman moni tilaisi maksuttoman kirjan ja sen mukana tulevan dvd:n. Meillä on 24 tuntia vuorokaudessa puhelinpäivystys, johon voi soittaa, keskustella ja tilata kirjan. Olemme kouluttaneet 200 puhelinpäivystäjää ja 550 kirjakuriiria, jotka toimittavat kirjan perille, Onni Haapala sanoo.

Lisätiedot: www.muutokseen.fi

www.irr-tv.fi

Written by:

Teija Uitto

Ota yhteyttä