2.3.2013 - 14.00

Kenen joukoissa seisot

Agit Prop -lauluyhtye kysyi lähes joka päivä Ylen kanavilla Kenen joukoissa seisot.

Nyt nämä samat kysymykset on syytä esittää liikenneministeri Merja Kyllöselle ja työministeri Lauri Ihalaiselle.

Kysymyksiä tehtäessä on tosin ensin varmistettava, että ministerit ovat valveilla.

Ministeri Kyllönen myönsi, että hän ja koko ministeriö olivat päiväunilla, kun Liikenteen turvallisuusvirastossa Trafissa päätettiin puhelinpalvelun viemisestä palmujen alle Espanjan aurinkorannalle.

Karistettuaan unihiekat silmistään ministeri todisteli, ettei päätöstä puhelinpalvelun siirtoa olisi voinut muuksi vääntää, vaikka kuinka hereillä olisi oltu.

Samaan aikaan näitä selityksiä antaessaan hän jo unelmoi ministerin tarkastuskäynneistä aurinkorantavirastoon.

Nälkäisten vatsat eivät lakia tulkiten täyty. Nälkä väistyy vain varmistamalla, että kaikki mahdollinen työ tehdään suomalaisin voimin ja Suomessa.

On surullista ja naurettavaa, jos ministerit menevät lain taakse piiloon.

Mikään laki ei olisi kieltänyt turvallisuusviraston puhelinvaihteen pitämistä Sodankylässä.

EU:n kilpailudirektiivin mukaisessa kilpailuttamisessa on painotettava kokonaisvaltaisesti edullisinta vaihtoehtoa.

Kun työllisyyden tuomat verot tai työttömyyden kustannukset olisi laskettu valintaperusteisiin, Sodankylä olisi voittanut mennen tullen. Näin tekevät omien julkisten hankintojensa kilpailutuksen kaikki järkevät EU-maat.

Nälkäisten vatsat eivät lakia tulkiten täyty.”
Suomalaisen työn ja yrittämisen nimissä on ministereiltä takavarikoitava torkkupeitot. Ja palkattava jokaisen ministerin perään unilukkari. Unilukkarin tehtävänä olisi puolen tunnin välein julistaa: ”työtä suomalaisille, työtä suomalaisille”.

Jos tämän jälkeen tehdään samantapaisia munauksia, ministerit eivät voi mennä ainakaan päiväunien taakse piiloon. Silloin on päätökset tehty hereillä ollessa. Ymmärryksen laita on sitten ihan toinen juttu.

Ministeri Kyllösen velvollisuus on nyt kertoa kenen joukoissa hän seisoo: suomalaisten vai Välimeren maiden?

Kommentit

Kommentit

Kyllönen seisoo Kataisen joukossa. Ei kai siitä ole mitään epäselvyyttä. Vasemmisto on unohtanut duunarin jo aikapäiviä sitten. Nykyään on niin trendikästä ajaa marginaaliryhmän oikeuksissa olevan marginaalisen semanttisen ongelman poistamista. Tai sitten vastustaa duunarin työllistämistä vaikkapa pysäköintitilan tai tunnelin muodossa.

Puolueeton (ei varmistettu)

Kyllönen seisoo kyllä ihan omassa mailmassaan ja pitäisi erottaa mitä pikkemmin.Hänen päätösten seuraksena kaikki kuljetus yrittäminen ja työpaikkat lähtee ulkomaille.

yrittäjä (ei varmistettu)

Onhan siinä hyväkin puoli... 50-60 tuntia putkeen "ajavat yrittäjät" tappavat muualla... eli pannaan rajat kiinni ja kottikärryt käyttöön niin saat sinäkin yrittää.

Tarkkailija

No mitä muuta voi odottaa pystymetsästä otetulta, ajokortittomalta ihmiseltä, jolla ei mitään kokemusta tieliikenteestä.
Jos bussin takapenkiltä tieliikennettä on seurannut, niin seuraukset ovat tämän kaltaiset.
Kyllä joku tolkku se pitäisi olla ministeriksikin asetettaessa.

Metroon en mene (ei varmistettu)

Ainoastaan ministeriksi voidaan näköjään valita henkilö ilman minkäänlaisia pätevyysvaatimuksia, esimerkkinä Kyllönen.

Kuljettaja (ei varmistettu)

koulutuksen tuomalla luku- ja laskutaidolla ei ole mitään merkitystä poliittisessa osaamisessa, verbaliikkaa ja saarnaajataitoja tarvitaan

älätyrki (ei varmistettu)

Kyllönen seisoo teknologiakonsulttien nenästä vedettävänä ja puolustaa satelliittipohjaista liikenteen valvontaa.

ORWELL YMMÄRSI,... (ei varmistettu)

Tällä ei ole mitään tekemistä Kyllösen kanssa, mutta hymyilyttää ajatus siitä, että Saksassa massivista ruuhkaista miljardiliikennettä seurataan satelliiteillä ja jos meillä tehdään sitä samaa niin sen vuoksi, että löydettäis se joku joka jossain liikkuu :)

asiaihminen (ei varmistettu)

Vaan kun ei seurata Saksassa eikä missään muualla kuin Hollannissa raskaita yhdistelmiä. Siellä piti laajentaa kaikkiin autoihin oliko 2016 mennessä, mutta pantiin hanke jäihin kannattamattomana - ajatelkaa: Hollannissa on 16 miljoonaa asukasta Uudenmaan läänin kokoisella pläntillä, eikä ole tarpeeksi ruuhkia että kannattaisi GPS-systeemiä rakentaa. Mutta Suomeen se on saatava kun täällä on niin kamalan ruuhkaista...ja tämähän on siis Liikenne- ja Viestintäministeriön virkamiesten hanke, joka on myyty Kyllöselle, kun edeltäjänsä eivät sille oikein lämmenneet. Varmaan aika helposti kun kommarien ikiaikainen märkä uni on kansan kontrollointi (vrt. Stasi, GRU yms.) ja tuollaisella tekniikalla se olisi lapsellisen helppoa.

Karjusen setä (ei varmistettu)

Ei olisi ensimmäinen kerta, jos yhtiöt sponsoroisivat virkamiehiä, jotta niille edullisia hankkeita edistettäisiin. Keinoja on paljon: Salainen pankkitili veroparatiisimaan pankissa. Tai luvataan hyväpalkkainen työpaikka, kuten kaivosyhtiöitä valvoneille viranomaisille. Jne.
Kyllähän virkamiehet tietävät, että satelliittivalvonnan myyminen joka autoon on iso bisnes.

Varsovan liitto ja Neuvostoliitto romahtivat 1989 - 1991, jolloin halpa valvonteknologia oli vasta tulossa markkinoille. - Oliko siihen aikaan edes kaupan bonuskortteja?
Jos Neuvostoliitto ja sen valtapiiri olisivat säilyneet, niin paljon erilaista halpaa valvonteknologiaa olisi käytössä:
- Käteistä rahaa ei olisi, vaan pitäisi käyttää maksukorttia. Tietokannoista viranomaiset voisivat tutkia, mitä kukin ihminen olisi ostanut ja milloin ostanut. Samalla saataisiin runsaasti henkilöitten liikkumistietoja.
- Kännyköissä olisi automaattinen puhelujen nauhoitus. Lisäksi kännykkä lähettäisi automaattisesti bittimuodossa puhelut langattomasti puheluvalvontatietokoneen tietokantoihin.
- Autoissa olisi satelliittipaikannin ja lähetin, joka automaattisesti lähettää auton paikkatiedot linkkiverkon tai Neuvostoliiton harvaan asutuilla alueilla satelliitin kautta autojen valvonnan tietokoneeseen. Autojen valvonnan tietokannoissa viranomaiset voisivat tarkistaa, miten auto on liikkunut.
-- Autojen valvontaohjelmisto kertoisi viranomaisille kysytyn auton liikkumisen säännönmukaisuudet ja kiinnostavat poikkeamiset. Se myös kertoisi, missä auto oli tiettynä ajanhetkenä. Se paljastaisi kysytylle päivälle auton kulkemat reitit.
- Jne.

valvontaa ja eh... (ei varmistettu)

Kyllönen on rehti, suorasukainen nuori nainen; saattaa ärsyttää äijäporukkaa, mutta osaa tehtäväalansa hyvin. Muistat kai Putkonen itsekin vielä sen Kuhmon Työläistapahtuman!

Pätevä ministeri (ei varmistettu)

Kyllönen voi olla rehti ja suorasukainen, mutta ei pätevä liikenneministerisksi.
Nyt, kun kokemusta on vähän karttunut osaakin olla hiljempaa kaikista älyttömyyksistä mitä mieleensä on juolahtanut.
Oppinut varmaan jo konsultoimaan, mikä on hyvä asia, kun itsellä ei ole tietoa.

kaikkea sitä on (ei varmistettu)

Jos tämä oli sarkasmia, ei kyllä oikein auennut. Kyllönen, jos kuka on niin epäpätevä liikenneministerin tehtäviin että oksettaa.

Karjusen setä (ei varmistettu)

Mikäli Kyllönen olisi kokoomuksen leirissä, panettelu olisi huomattavasti vaisumpaa.

Sivusta seuraaja (ei varmistettu)

Mikäli Kyllönen olisi Kokoomuksen tai muun suuren puolueen leivissä, häntä ei olisi ministeriksi valittukaan!

kaikkea sitä on (ei varmistettu)

Jokaisessa hallituksessa on aina yksi mätämuna eikä hänen "ansionsa" liity mitenkään puoluekantaan. Joku saattaa vielä muistaa Suvi Lindenin, Arja Alhon ja Timo Kallin. Mainitsen nyt vain heidät... niin saa kukin iso puolue oman kansankynttilänsä.

Tarkkailija

Blogisti ikävä kyllä on väärässä. "EU:n kilpailudirektiivin mukaisessa kilpailuttamisessa on painotettava kokonaisvaltaisesti edullisinta vaihtoehtoa.
Kun työllisyyden tuomat verot tai työttömyyden kustannukset olisi laskettu valintaperusteisiin, Sodankylä olisi voittanut mennen tullen. Näin tekevät omien julkisten hankintojensa kilpailutuksen kaikki järkevät EU-maat." Tämä ei pidä paikkaansa, hatusta keksittyä. Tuo viimeinen virke sinänsä saattaa olla totta, mutta ei EU- lainsäädännön mukaista.

Mirja Suhonen

Juuri näin se on. Terveen järjen käyttö ei ole EU:ssa kielletty vaan vaadittu ominaisuus.
Oli virhe siirtää työtä Sodankylästä Malagaan. Löytyisikö ministeriöstä vielä joku joka
voitaisiin erottaa vai onko jo ministerin syytä vetää itse johtopäätökset. Samoten erään
filosofisen hankinnan perusteet ovat jo oikeusviranomaisten tutkinnassa. Sielläkin on
syytä vetää johtopäätöksiä tulosten valmistuttua.

ODOTUS PALKITAAN (ei varmistettu)

Löytyy hallituksesta, Kyllösen ohella, myöskin toveri Ihalainen jonka aikaansaannoksiin luetaan tämä kolmenpäivän koulutusvapaa sotku. Häntä jopa kehuttiin tästä aikaansaannoksesta oman puolueensa piirissä. Nyt olisi vähitään kohtuullista hänen korjata aiheuttamansa sotku. Jos hän ei siihen pysty, olisi syytä myöntää työväestölle ja yhteiskunnalle yleisemmin aiheuttamansa haitta ja hakeutua pikimmiten eläkkeelle.

sera (ei varmistettu)

Ei pidä antaa ansiota vain yhdelle ministerille. Kyllä tämä hallitus on laidasta laitaan aivan samaa surkeaa, seteliselkärankaista, suomalaisia kyykyttävää ja kyvytöntä porukkaa.

Kyvyttömien hal... (ei varmistettu)

Niin on joo... mutta ensi vaalikaudela Kepu ja PerSut pelastavat takuuvarmasti maan ja korjaavat kaikki kyvyttömän porukan mokat:-)))

Tarkkailija

Jos jokainen ihminen, yritys tai julkishallinnon edustaja ostaisi vain oman maan tuotteita, meille kävisi köpelösti koska viemme enemmän kuin tuomme. Pitäisi tehdä laki, että kaikkein muiden maiden pitää kilpailuttaa, mutta Suomi saa ostaa vain kotimaista , jos niin haluaa.

Oikeudenmukaise... (ei varmistettu)

Täällä pystyvihdistä reväistyt kepulaiset resuperseäijät haukkuvat nuorta ministeriä, joka on saanut suunsa auki ja uskaltaa olla eri mieltä kaksilahkeisten&kolmikoipisten liituraitarikollisten kanssa.

Hyvä Merja! Lis... (ei varmistettu)

Joo, joo, aina sillä merjalla onkin suu auki ja sammakoita senkun lentää.
pitäis sen suunsa välillä kiinni ja ajattelis ennenkuin hölöttää!

kaikkea sitä on (ei varmistettu)

Ehkäpä tässä ei sentään ihan kaikkea kommarien skeidaa olla valmiita nielemään, joten epäpätevyys on epäpätevyyttä eikä se selittelemällä siitä miksikään muutu.
Onhan tietenkin niin, että toisille kelpaa mikä sonta tahansa kunhan se tulee punaisesta tuutista. Aiheuttaa vaan syvää myötähäpeää, tuollainen broileri ja hännystelijänsä.

Karjusen setä (ei varmistettu)

Jos nyt ihan puolueettomasti asioita arvioidaan, niin historiassa, lähikin sellaisessa, miehet ovat tehneet päätökset, ratkaisut, suunnitelmat, rahoitukset, jne. herrakerhojen keskinäisillä sopimuksilla.
Nyt sitten remmiin saatuun nuoren naisen, siis ministerin - pitäisi pystyä hetkessä korjaamaan kymmenien vuosien urosmyyrien työt! Kohtuutonta!

Hyvä Merja! Lis... (ei varmistettu)

Ja mitä se on yrittänyt korjailla??
Sillä on omia lapsellisia esityksiä, jotka kertovat juurikin siitä, ettei ihminen ole ikipäivinä itse ollut ajamassa tienpäällä!
Viisas olisi ensitöikseen ajanut ajokortin ja ajanut autoa jonkin aikaa, että olisi jotain tietämystä liikenteestä ja tienkäytöstä ja vasta sitten alkanut tehdä niitä uudistuksiansa tai parannuksiansa, mutta ei untuvikkona huudellaan sitä ja tätä hölmöä.
Olisi tiennyt senkin, että autoilla on jo käyttövero, eikä mennyt ehdottelemaan autoille käyttöveroa!!!

kaikkea sitä on (ei varmistettu)

Mitkähän ohjeet antaisit kehitysministeri Heidi Hautalalle harmaan talouden kehittämisasiassaan kun on sen jo käytännössä osoittanut osaavansa TV-uutisten mukaan.

Anteeksipyyntök... (ei varmistettu)

Kansalaisten ojeitahan tämä hautala tarvitseekin.

Itse laatimassa millä rangaistaan kansaa pimeän työn tekemisestä ja teettämisestä, niin ohjeenani on Hautalan erottava ministerin tehtävistä mieluimmin kaikista luottamustehtävistä välittömästi, koska lisää pengottavaa on.
Kuinkahan paljon sielta Hautalan pesäsätä löytyy, kun nyt on jo lähes 50.000€ varmaa ja kartanoa ei pikkurahalla kunnosteta!
Sitten haluavat salaisiksi asiat 25 vuodeksi, silloin ei jauhot ole pussissa puhtaat, ei lähestulkoonkaan puhtaat, kun salata täytyisi kansalta saada.
Kierot rötösrouvat ja rötösherrat kylmästi pois kansaa edustamasta!!!

kaikkea sitä on (ei varmistettu)

Siitä vaan ministeri, lissää pökköä pessään! Nykyisiä toimia jatkaessasi, mikä on ilmeisesti tietoinen valinta, tulet varmistaneeksi olemattoman palkkioviran. Tallot niiden päälle, jotka päättävät tulevasta politiikan jälkeisestä pestistä. Siis siitä millä se raha tehdään.

Suomessa on muuten eduskunnassa ja hallituksessa ollut maailmanlaajuisesti vertailtuna melko suuri joukko naisia hyvinkin pitkään tekemässä päätöksiä. Tuo "hyvä veli" -kortti on siten aiheeton. Sen sijaan pian miehet voi(si)vat pelata "akat päättivät" -kortin. Jos kehtaavat. Tuo "hyvä veli" -sanonta ja toiminta muuten ajoittuu Kekkosen aikaan, joka on oman poliittisen muistini ulkopuolella.

Puolueeton (ei varmistettu)

Kasvava harmaa talous nostaisi Suomen talouden kasvuun kun tulisi enemmän kulutusrahaa talouteen.Näinhän kävi 90 luvun lamassa missä harmaa talous pelasti koko Suomen konkurssista kusnse on sellaista hupaa rahaa jota käytetään.

yrittäjä (ei varmistettu)

Milloin RKP:n jäsenenä toimiva oikeusministeri jättää Harmaan talouden ministerityöryhmän?
Perustelut:
Ministeri Hautalan edesottamukset maksamattomien henkilökohtaisten työnantajavelvotteiden parissa on saanut runsaasti julkisuutta. Mutta mistä johtuu, että oikeusministeri Henrikssonin tekemisiä harmaan talouden ja veronkierron maailmassa ei ole uutisoitu. Kysymys on aivan toisen mittaluokan kuprusta kuin Hautalan muutamasta sadasta eurosta.
Kysymys on siitä, että nykyinen oikeusministeri oli RKP:n edustajana kevään 2011 hallitusneuvotteluissa estämässä tehokkaat toimet harmaan talouden ja veronkierron kitkemiseksi. Hallitusneuvottelujen aikainen Harmaan talouden alatyöryhmän muistio osoittaa, että erityisesti Kokoomus ja RKP torjuivat puuttumisen harmaaseen talouteen ja
aiheuttivat sen, että valtiolta jää saamatta vuosittain ainakin satoja miljoonia euroja verotuloja talousrikollisilta ja muilta veronkiertäjiltä.

Poistettuja tai vesitettyjä esityksiä on muistiossa parikymmentä. Esimerkkinä mainittakoon, että RKP vaati poistettavaksi esitystä, jonka mukaan ”Viranomaisten väliset tiedonvaihdon esteet puretaan ja viranomaisrekisterit saatetaan kaikkien harmaan talouden torjuntaviranomaisten käyttöön”. Työryhmän pohjaesityksen mukaan ”Suomalaispankkeja, jotka hallinnoivat hallintorekisteröityjä tilejä, velvoitetaan selvittämään sijoittajien todellinen henkilöllisyys”. Tämän Kokoomus ja RKP vaativat poistettavaksi.

RKP:n edustajana kyseisessä työryhmässä oli nykyinen oikeusministeri. Onkin käsittämätöntä, että oikeusministerin yhteiskunnalle tekemä miljoonakertainen vahinko painetaan villaisella. Mielenkiintoista on, ettei mikään eduskuntapuolue näytä nostaneen asiaa esille!?

Hallitusneuvottelujen ”Harmaan talouden alatyöryhmän” asiakirjat löytyvät ainakin Verkkomedian nettisivulta
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=5201

S.m. (ei varmistettu)

Ahvenanmaa mainostaa myyvänsä elektroniikkaa ilman arvonlisäveroa. Siinä veroselvitettävää harmaaseen päivään.

veroparatiisi (ei varmistettu)

Viennissä (Ahvenanmaa) voidaan toimia niin, että tuojamaassa (Suomessa) asiakas maksaa alv:n. Kahta kertaa ei tarvitse maksaa.
Suomi on päättänyt laskuttaa alv:n sitten vasta , kun se on yli 10 €.
Mitä pitäisi selvittää päivänselvässä tapauksessa?

TimoErik

Nimimerkki S.M. ei taida olla lukenut lakia. Kun harmaan talouden poistamistyökaluja etsitään, on nimittäin noudatettava lakia, tai sitten joudutaan tekemään perusteellisempi remontti. Kyllä kaikki ryhmän jäsenet aidosti pyrkivät löytämään veronkierron vastalääkkeitä. Olen toisaalta samaa mieltä että Hautalan kohtelu on onnettomuus, eli kun joutuu median hampaisiin, hukka perii. Ellei niitä pieniä mustia hommia ollenkaan tehtäisi, niin paljon jäisi tekemättä. Vaikka en lukeudu Hautalan puolueen äänestäjiin, luottamus ei ole minulta mennyt.

monikulttuurin ... (ei varmistettu)

Siinähän se Ahvenanmaan veronkierto on sanottu timoerikin kirjoituksessa. Pienelektroniikka kulkee Ahvenanmaan kautta ilman alv-veroa, jolloin kilpailuetu manner-suomeen verrattuna on ahvenanmaan saarella.

veroparatiisi (ei varmistettu)

Kyllä täytyy sanoa, että on se hyvä kun saatiin ainakin yksi hyvä ministeri hallitukseen, kun
Merja Kyllönen sinne valittiin.

ernesti (ei varmistettu)

Ja mitähän tämä hyvä on saanut aikaan muuta, kuin hirveät taksikulut??

Kukaan fiksu ihminen ei odotuta taksia kahta kolmea tuntia mittari päällä kansalaisten piikkiin.
Ernesti varmaan tykkä maksaa Kyllösen taksilaskuja?

YKS (ei varmistettu)

yks:lle.
Taidat olla vähän ********, jos luulet, että ministeri vastaa taksien odottamisesta?
Minun ja sinun osuus Kyllösen taksilaskuista on niin älyttömän pieni, että sitä emme kumpikaan huomaa.

ernesti (ei varmistettu)

Itse olet syvältä, enhän ole edes pyytänyt ministerin vastausta!!
Etkö sitäkään älyä, että pienestä pisarasta ne valtameretkin kasvavat ja 1centti on miljoonan alku!
Jos lukea osaat sanoinkin fiksun ihmisen lähettävän taksin pois, kun sitä ei tarvitse ja tilaavan uudelleen, kun tarvitsee.
Kaikkiko rautalangasta väännettävä??

Jos ministereiden takseja tykkäät turhasta seisokista maksella ole hyvä vaan, maksa kaikkien!

YKS (ei varmistettu)

yks:lle.
Heheh.
Osaisitko muuten vääntää rautalangasta tämän? Mistä olet kuullut sen taksin odotuksen?
Ja ihan noin muuten vaan, älä usko kaikkea mitä Putkonen kirjoittaa.
Osaan muuten lukea.

ernesti (ei varmistettu)

Metsässäkö olet viime kuukaudet ollut?
Jokainen uutis- lehtihän tuosta taksin odotuttamisesta on tiedoittanut.

Ja onpa Kyllönen yrittänyt siihen jotain vastatakin mm. kun paikkakunnalla on vain yksi taksiyrittäjä jne. joka selitys ei mene läpi kansan oikeustajussa.

Ja on jäänyt Ernestiltä lukematta iltalehdestä ja Hesarista eduskunnan kaikkien aikojen eniten taksia käyttävä ministeri, joka parisataa metriäkään ei jaksa kävellä, vaan täytyy olla taksi perseen alla.
Arvaapa kuka voitti? Eniten taksia käyttänyt oli ihan itse Kyllönen!
Kun lukea osaat niin lue sitten ennenkuin kyselet!
Ja Putkonen siitä tuskin on kirjoittanut, enkä Putkosta muutenkaan fanita!

YKS (ei varmistettu)

yks:lle.
Myönnän hurjat on taksilaskut.
Se, että en tiennyt niistä johtuu siitä,että en lue iltapäivälehtiä, vaikka osaankin lukea.
Eiköhän tämä riitä.

ernesti (ei varmistettu)

Kyllöstä odotelleesta taksista on ollut juttua useammaassakin lehdessä. Löytyy kun syöttää hakukoneeseen vaikkapa: liikenneministeri kyllönen taksi

WAITING FOR A G... (ei varmistettu)

Sivut

Osallistu keskusteluun

Matti Putkonen

Kirjoittaja on eläkkeellä oleva ex-viestintäpäällikkö.