24/7-livelähetys Prisman kassahihnasta suorana koko maailmalle – ulkoministeriö innoissaan

Kuvakaappaus viime juhannuksen kassahihnalähetyksestä. Kassahihna innostaa myös ulkoministeriötä: Hihna247 eli englanniksi #Checkout247 nähdään myös Suomen virallisella Thisisfinland-maakuvasivustolla, jonka Suomi-sisällöt tavoittavat vuosittain yli 62 miljoonaa ihmistä.

Kuvakaappaus / Prisma Facebook

Subin ja Prisman yhteistyönä viime juhannuksena toteutettu Hihna247 -slowtv-lähetys räjäytti sosiaalisen median. Kahdeksan tunnin suorassa netti-tv-lähetyksessä kuvattiin Kannelmäen Prisma Kaaren kassahihnaa. Lähetys keräsi satojatuhansia katsojia. Hihna247-videot kahmivat yhteensä yli miljoona näyttökertaa. Illan aikana kertyi kymmeniätuhansia Facebook-kommentteja ja twiittauksien vyöry.

Sok

Kassahihna innostaa myös ulkoministeriötä: Hihna247 eli englanniksi #Checkout247 nähdään myös Suomen virallisella Thisisfinland-maakuvasivustolla, jonka Suomi-sisällöt tavoittavat vuosittain yli 62 miljoonaa ihmistä. Kuvituskuva.

Päivi Tuovinen / arkisto

Kannelmäen Prisma Kaaren kassahihnalähetys Hihna247 tulee taas ja tällä kertaa suomalaisten ostokset rullaavat suoraan maailmalle.

Kassahihnalähetys alkaa, kun S-ryhmä käynnistää Hihna247 goes global -kamerat 5. joulukuuta kello 16. Lähetys jatkuu 12 tuntia.

Lähetykseen päätyvät vain halukkaiden ostokset – ohjelmaa kuvataan yhdeltä, selkeästi merkityltä kassahihnalta.

Livelähetys Prismasta toteutetaan yhteistyössä Suomen ulkoministeriön kanssa.

Hihna247 eli englanniksi #Checkout247 nähdään myös Suomen virallisella Thisisfinland-maakuvasivustolla, jonka Suomi-sisällöt tavoittavat vuosittain yli 62 miljoonaa ihmistä.

Kassahihnalähetyksen pääosissa nähdään asiakkaiden ostoksia.

Subin ja Prisman yhteistyönä viime juhannuksena toteutettu Hihna247 -slowtv-lähetys räjäytti sosiaalisen median. Kahdeksan tunnin suorassa netti-tv-lähetyksessä kuvattiin Kannelmäen Prisma Kaaren kassahihnaa.

Lähetys keräsi satojatuhansia katsojia. Hihna247-videot kahmivat yhteensä yli miljoona näyttökertaa. Illan aikana kertyi kymmeniätuhansia Facebook-kommentteja ja twiittauksien vyöry.

Hihna247 edustaa juuri sellaista arjen suomalaisuutta, josta haluamme viestiä maailmalle."

– Asiakkaamme ovat todella toivoneet Hihnasta toista tuotantokautta. Tässä se tulee ja ”goes global”, toteaa SOK Median julkaisujohtaja Anne Sassi-Leivonen.

– Hihna247 edustaa juuri sellaista arjen suomalaisuutta, josta haluamme viestiä maailmalle. Oli sitten kyse kouluista tai kaupassakäynnistä, suomalainen arki on maailman parasta, ja kansainvälisellä versiolla haluamme tehdä siitä tunnettua. Samalla tuotteiden jatkuvassa virrassa kassahihnalla on jotain meditatiivista ja arkisuudessaan hurmaavaa. Tällainen ”mindfulness” on maailmalla kovassa huudossa, sanoo ulkoministeriön maakuvayksikön päällikkö Petra Theman.

Hihna247 on slow-tv:ta puhtaimmillaan. Slow-tv:n juuret juontavat lennokkaalle 1960-luvulle. Taiteilija Andy Warhol toteutti yli 5 tunnin mittaisen elokuvan, jossa nähtiin runoilija John Giornon nukkuvan.

Katsojat voivat osallistua lähetyksen keskusteluvirtaan sekä Prisman Facebookissa että ulkoministeriön Thisisfinland-Facebook-kanavalla (www.facebook.com/thisisfinlandFB/).

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Written by:

Jussi Vehkasalo

Ota yhteyttä

Lisää aiheesta

Tämä ei ole vitsi: Juhannuksena 3 tunnin suora tv-lähetys Prisman kassalta