Puheenaihe

Suomen burgerisota kiihtyy – Heseltä kotimaahan jopa 15 uutta ravintolaa

Pikaruokaketju Hesburger suunnittelee avaavansa Suomeen vielä tämän vuoden kuluessa viitisentoista uutta ravintolaa. – 

Johanna Erjonsalo / Arkisto

Pikaruokaravintoloiden välinen kamppailu kiihtyy nyt entisestään: esimerkiksi Hesburger-ketjun myynti kasvoi viime vuonna seitsemisen prosenttia edellisvuoteen nähden. Asiakkaita Hesburgereissa on päivittäin noin 180 000.

Viime vuonna Hesburger valittiin Suomen arvostetuimmaksi pikaruokabrändiksi.

– Suunnitelmissamme on avata tänä vuonna 30 ravintolaa, joista noin puolet ulkomailla. Tällä vauhdilla maailmassa on siis loppuvuodesta noin 500 Hesburger-ravintolaa, toteaa Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.

Uusien ravintoloiden lisäksi Hesburger investoi paljon tuotekehitykseen. Suurin yksittäinen investointi on tulevan kesän aikana Kaarinaan valmistuva kasviproteiinitehdas. Tehtaaseen panostetaan yli 10 miljoonaa euroa.

Ulkomailla Hesburgerin verollinen myynti vuonna 2018 oli yhteensä 98 miljoonaa euroa, mikä tarkoittaa 13 prosentin kasvua.

– Ulkomaiden kasvun vetojuhtina olivat Latvia ja Liettua. Latviassa myynti kasvoi 16 prosenttia ja Liettuassa peräti 24 prosenttia, kertoo Hesburgerin operatiivinen johtaja Vesa Viitanen.

– Panostamme lähivuosina erityisesti Bulgarian liiketoimintamme kasvattamiseen. Sen tueksi avaamme tässä kuussa oman logistiikkakeskuksen Bulgariaan.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Lisää aiheesta

Hampurilaisketju mukaan megatrendiin – Hesekin lyö muovipillit pussiin3.1.2019 10.09
Burger Kingin, McDonald'sin, Hesen ja patonkiketjujen suosikit Kuluttajan vertailussa – yllättävä tulos terveellisyydestä14.3.2018 09.43

Tilaa uutiskirjeemme

Saat joka päivä klo 14 sähköpostiisi koosteen päivän kiinnostavimmista jutuista!

Tilaa tästä

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat