Puheenaihe

Näin Tangomarkkinat vaikutti suomalaisten tv:n katseluun – "Ennätyksellistä"

Vuonna 2018 Seinäjoen keskustan halki kulki Tangoparaati.

Kari Martiala

Seinäjoen Tangomarkkinoiden kuninkaallisen finaalin aikana keravalainen AlfaTV oli Suomen katsotuin kanava. Sen katsojaosuus nousi hieman yli 34 prosenttiin. Samaan aikaan MTV:n ja Nelosen katsojaosuudet olivat yhteensä 14,88 prosenttia.

– Nyt tuntuu hyvältä. Olemme tehneet valtavasti työtä tapahtuman onnistumisen eteen. Kaiken kaikkiaan kanavan kehitys ja katsojalukujen kasvu on ollut ennätyksellistä tänä vuonna, hehkuttaa AlfaTV:n operatiivinen johtaja Jarmo Kalliola.

Tangolaulukilpailuun liittyviä suoria lähetyksiä tehtiin 11 tuntia ja tapahtumassa kuvattiin yhteensä 17 tuntia ohjelmaa. AlfaTV taltioi Tangomarkkinoiden 35-vuotisjuhlakonsertin, joka lähetetään kanavalla myöhemmin syksyllä. AlfaTV:n taiteellinen johtaja Timo Suomi palasi Tangolaulukilpailun finaalilähetysten ohjaajaksi. Hän ohjasi kilpailut vuosina 2008–2015 Yleisradiolle.

Katsojaosuudet perustuvat verkko-operaattori Digitan ilmoittamiin reaaliaikaisiin katsojamääriin, jotka saadaan lähes 500 000 televisiosta.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat