Heja Sverige? Viehkeä Elovena-tyttö on nyt sinikeltainen ja lähtee reissuun

Oljenkeltaista ja sinistä. Elovena-tyttö ei pian enää pukeudu kansallispukuun, vaan siniseen mekkoon. Raisio

toimitus

Raisio-konsernin omistaman Elovena-brändin ilme uudistuu tänä vuonna. Elovena-tyttö jatkaa 95-vuotista taivaltaan sinisessä mekossa, kertoo Raision tiedote.

Suomalaiset ovat tottuneet puuropaketin kyljestä tuttuun Elovena-tyttöön, joka pukeutuu suomalaiseen kansallispukuun. Hiukset ovat olleet oljenkeltaiset, ja ovat jatkossakin. Elovena-pakkaukset vaihtuvat uuden ilmeen mukaisiksi asteittain helmikuusta alkaen. Uudistuksella Elovena-brändin visuaalinen ilme päivitetään myös kansainvälisille markkinoille sopivaksi.

– Pohjustimme kansallisen ikonibrändin uudistusta kolmella kuluttajatutkimuksella Suomessa ja ulkomailla, muun muassa Puolassa ja Ruotsissa. Tutkimuksiin osallistui yli 4 000 kuluttajaa ja uusi Elovena-design sai heiltä hyvät arviot. Kuluttajat kokivat, että Elovena-tyttö sinisessä mekossa viestii vahvasti suomalaisuutta, luotettavuutta, luonnollisuutta ja ajassa elämistä, Raision markkinointijohtaja Mikko Lindqvist kertoo tiedotteessa.

Raisio on vienyt kauratuotteita ulkomaille jo yli parinkymmenen vuoden ajan Nordic- ja Provena-brändeillä, mutta nyt Elovena on valittu kasvavan kansainvälisen kauraliiketoiminnan kärkibrändiksi.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Palvelut