Poistoruokaa myyvä verkkokauppa vastaa some-ryöppyyn: "Sentin tuotteiden myynnille looginen selitys"

Fiksu Ruoan toimitusjohtaja Juhani Järvensivu (vas.) vastaa some-epäilyihin. Tomi Kangasniemi

Tomi Kangasniemi

Poistoruokaa verkon kautta myyvä Fiksuruoka.fi on myynyt viime aikoina kymmeniä eri tuotteita yhdellä sentillä. Sosiaalisessa mediassa sentin tarjoukset ovat herättäneet myös epäilyksiä. Monet käyttäjät ovat epäilleet tarjouksia huijaukseksi ja varoitelleet muita käyttäjiä.

Fiksuruoan toimitusjohtajan Juhani Järvensivun mukaan sentin tuotteiden myymiselle on looginen selitys.

– Voimme myydä osan tuotteista sentillä, koska verkkokaupassamme on minimitilausrajana 20 euroa ja sentin tuotteet toimivat sisäänheittotuotteina samaan tapaan kuin normaalit kaupat myyvät esimerkiksi kahvipaketteja tarjouksissa. Myymme siis sentin tuotteet reilusti tappiolla, mutta kate syntyy muiden tuotteiden kautta. Pyrimme vielä tässä vaiheessa lisäämään asiakaskuntamme kokoa ja haluamme saada uusia asiakkaita kokeilemaan palvelua. Tästä syystä myymme jopa kokonaisia tilauksia tappiollisena.

Sentin tuotteita ei siis saa tilattua pelkästään, vaan niiden lisäksi on ostettava vähintään 20 euron edestä tuotteita.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu