Lounais-Suomi käynnisti tiistaina 13.3. Töihin tänne -kampanjan, jonka tarkoituksena on lisätä alueen tunnettuutta ja vetovoimaa.
Lounais-Suomen omat alueelliset työvoimareservit ja koulutuskapasiteetti eivät yksin kykene tyydyttämään osaajatarvetta. Siksi tarvitaan osaajien muuttovirran kasvattamista myös muualta Suomesta.
Osaajien houkuttelemiseksi ja koko alueen tunnettuuden lisäämiseksi on käynnistetty valtakunnallinen yhteismarkkinointikampanja.
– Koko Lounais-Suomen vetovoimatekijöitä tehdään tunnetuksi, jotta osaavaa työvoimaa saadaan muuttamaan Turun seudulle myös muualta maasta. Nostamme esiin avoinna olevien työpaikkojen lisäksi elämänlaadun – kuinka täällä voi asua hiukan paremmin, arki on helppoa ja kaikki on lähellä, kertoo Turun viestintäjohtaja Saara Malila
Mittava Töihin tänne -kampanja on tehty yhteistyössä alueen ely-keskusten, maakuntaliittojen, yritysten, kuntien ja oppilaitosten kanssa. Kampanjan ovat suunnitelleet ja toteuttaneet yhteistyössä Ground Communications ja Satumaa Family Business.
Kampanja on suunnattu 18–35-vuotiaille potentiaalisille muuttajille Etelä-Suomessa ja se toteutetaan digikanavissa maalis-huhtikuun aikana. Kampanja on osa pitkäkestoisempaa koko Lounais-Suomen markkinointiyhteistyötä, ja se laajenee myös kansainväliseksi.