Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Kotipizza aikoo valtakunnalliseksi burger-ketjuksi – osti helsinkiläistä osaamista

Kotipizza aikoo laajentua valtakunnalliseksi hampurilaisketjuksi. Kotipizza Group on ostanut 51 prosenttia Day After Day Oy:n osakekannasta.

Yhtiö vastaa Helsingin Sörnäisissä toimivasta Social Food Street Burgerjoint -ravintolasta ja Social Food -nimellä toimivasta ruokarekasta.

Day After Day Oy:n vähemmistöosakkaina ja Social Food Street Burgerjointin ravintoloitsijoina jatkavat Mika "Pikkis" Tuomonen ja Herkko Volanen Mika Tuomonen tunnetaan vuoden 2012 MasterChef Suomi -kokkikilpailun voittajana.

Hampurilaisten ja erityisesti premium-luokan hampurilaisten markkina jatkaa kasvuaan kaikkialla Suomessa.

– Social Burger on noussut lyhyessä ajassa Helsingin parhaaksi premium-hampurilaisravintolaksi panostamalla laatuun ja vastuullisuuteen sekä ottamalla huomioon myös kasvisvaihtoehdot, sanoo Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen

Social Food -ruokarekka on toiminut eri tapahtumissa vuodesta 2013 ja Sörnäisten Social Food Street Burgerjoint -ravintola tammikuusta 2016 lähtien. Day After Day Oy:llä on sopimus uuden ravintolan avaamisesta Helsingin Kalasatamassa vuonna 2018 avattavassa Redi-kauppakeskuksessa.

– Meille on ollut alusta alkaen selvää, että haluamme rakentaa Social Burgerista Suomen ensimmäisen valtakunnallisen premium-luokan burgerketjun, Day After Day Oy:n luova johtaja ja The Burgermeister Mika Tuomonen sanoo.

– Selväksi on tullut myös se, että Kotipizza Group on meille juuri oikeanlainen, vahva kumppani. Se jakaa kanssamme saman intohimon ja samat, vastuullisuuteen pohjautuvat arvot.