Opiskelijoiden kampanja työllisti 200 nuorta Turun seudulla

Henriikka Eloluoto

Turun ammattikorkeakoulun opiskelijoidenJoonas PaukkionjaPatrik Piiparisentoteuttama #kesäduunaa2016-kampanja on ollut menestys. Kampanjasta lopputyönsä tehneet opiskelijat loivat kampanjalla työpaikkoja nuorille Turun seudulla.

Opiskelijoiden yhteistyökumppaneina kampanjassa olivatSalon Yrittäjät, Varsinais-Suomen Yrittäjät, Varsinais-Suomen liitto ja Turun ammattikorkeakoulu. Kampanjassa haastettiinmaakunnan yrittäjiätyöllistämään kesällä 2016 15–18-vuotiaita nuoria.

Kampanja sai erittäin positiivisen vastaanoton ja sen avulla on löydetty noin 200 kesätyöpaikkaa. Työjaksot kestävät parin viikon pesteistä useamman kuukauden jaksoihin.

Kesätyökampanja on osoittautunut tarpeelliseksi ja sille pohditaan jatkoa vuodelle 2017.

Kampanja #Kesäduunaa2016 perustui Salon yrittäjät ry:n aiemmin toteuttamaan malliin.

Kommentoi

Palvelut