Turun keskusta on saanut uutta vetovoimaa Pop-up Turku-liikkeistä. Nyt ne tulevat taas.
Tämän kevään Pop-up Turku pyörähtää käyntiin 18.4. ja kestää noin kuusi viikkoa.
Turun Nuorkauppakamarin Pop-up Turku -hanke on onnistuneesti elävöittänyt Turun keskustan aluetta keväästä 2015. Hankkeen tarkoituksena on antaa yrittäjille ja yhteisöille konkreettista vipuvoimaa yritystoiminnan käynnistämiseksi. Tähän mennessä hankkeessa on ollut mukana yli 70 eritoimijaa ja halukkaita tiloihin olisi ollut reilusti enemmän.
Tänä vuonna Pop-up Turku -hanke käynnistää myös uuden Pop-up Garden -konseptin, jossa yhdistetään useita toimijoita saman katon alle. Samassa liiketilassa saattaa yhden viikon aikana toimia useita erilaisia yrityksiä ja yhteisöjä.
Turun Nuorkauppakamarin Joonas Suominen kertoo Pop-up Gardenin olevan keino tuoda pieniä ja keskisuuria yrityksiä yhteen.
– Viime vuoden kokemusten perusteella etenkin pienten yritysten on mahdollista saada merkittävää tukea toisiltaan, hän toteaa.
Yritykset ja yhteisöt voivat hakea liiketilaa pop-up-käyttöön 1-7 päivän ajaksi ilman vuokrakustannuksia.